Antal indlæg : 623 Age : 33 Registration date : 11/07/08
Emne: Jutsu Point,speciale,element Forklaring Ons Nov 05, 2008 12:51 pm
Academy student: 100 Genin: 200 Chunin 250 Special jounin 300 Jounin 500 Sannin 550 Kage 550
Det tal der står ud for din rang betyder det antal points du har fra din rang.. Hvis du er academy student har du 100 points fra din rang, hvis du er genin får du 100 så du i alt har 200. Disse points bruger du så til at opgradere i de forskellige evner og jutsuer. En jutsu kan have 1 eller flere stadier, det ses sådan her:
Først i en evne eller i en jutsu står der et eller flere bogstaver efter fulgt af et tal, bogstaverne bruges til at indeksere de forskellige jutsuer, for eksempel står G for Genjutsu og NI står for Ninjutsu.. N står for Ninja art.
G1-Genjutsu Style: Transform:
Tallet i en jutsu er også der for at vise hvilken jutsu inden for bogstavet det er, for eksempel er G2-Genjutsu Style: Clone: jutsu nummer 2 på G (Genjutsu) listen.
Hvis der er flere jutsuer eller evner med det samme bogstav og det samme nummer er det fordi den jutsu eller evne kan opgraderes:
G3-Genjutsu Style: Mind Trick:
G3-Genjutsu Style: Minor Genjutsu trick:
Den svageste og ikke opgraderede jutsu eller evne vil altid stå øverst, for eksempel SKAL man købe Mind Trick for at kunne købe Minor Genjutsu Trick. Den evne du opgradere bliver så ERSTATTET af den nye evne.. Du vil stadig kunne bruge ALT hvad den gamle evne gav dig lov til, det er bare plus det nye. Prisen på jutsuerne skal også betales flere gange.. Så jeg må først betale de 15 points for at få Mind Trick og derefter de ekstra 20 points for at få Minor Genjutsu Trick. Så jeg har altså i alt betalt 35 points for denne jutsu.
Men. For at jeg overhovedet kan få genjutsu evner skal jeg først have specialiteten genjutsu. Og for at kunne få den skal jeg opfylde kravende.
Genjutsu Speciale: Genjutsu: Chakra Adept. -navnet på specialiteten- -specialitets typen- -evner man SKAL have for at få specialiteten-
Altså for at få Genjutsu Speciale: Genjutsu: Chakra Adept. SKAL jeg have Chakra Adept.
Men, for at kunne vælge et speciale (selv når jeg har de nødvendige evner/jutsuer) skal jeg bruge mine SE (speciale/element) points. De er som følger
Academy Student: 1 SE. Genin: 4 SE Chunin: 5 SE Special Jounin: 6 SE Jounin: 8 SE Sannin: 12 SE Kage: 12 SE
Nu kan du se at SE betyder Special/Element, men du kan faktisk kun have et specielt antal elementer (men så mange specialer du vil)
Academy student kan have 0 elementer, genin kan have 1 element, chunin kan have 2 elementer, special jounin kan have 3 elementer, jounin kan have 4 elementer, sannin kan have 5 elementer.
Husk dog at disse elementer er MAXIMUM, man behøver ikke bruge sine SE points på dem.
Man kan godt gemme både SE og Evne/Jutsu points til næste rang, dog kan points kun bruges ved rang skifte (andet kan tillades i specielle lejligheder af admin)
For at bruge sine points, SKAL man sende sine valgte evner til manaki. Du vil på denne måde ikke behøve at lade andre kende dine evner/jutsuer eller dine elementer/specialiteter. Kun admin vil kende dem indtil du siger dem videre.
Hvis i har spørgsmål så stil dem til mig hurtigst muligt.