Manaki var lige blevet jounin, han havde scoret top karakterer til eksamen og han var faktisk stolt af sig selv. Nu var han samme rang som sin gamle sensei sasori, og han ville være en ligeså god sensei for sine elever som sasori havde været for ham.
Manaki var på vej hjem fra mission, han havde klaret den til perfektion, det var en ninja gruppe der skulle elimineres, det var sært, de havde ikke ønsket at kæmpe, men manaki havde ikke talt til dem, der stod i bingo bogen at de var farlige og planlagde et angreb på kouseki.
Manaki så rundt, det var nat og alle træerne var mørke. Pludselig hørte han en lyd, den var meget lav, men den var der. Det var ikke fra et dyr, det var en katana der langsomt blev trukket af skeden. Manaki gjorde sin egen katana fri fra bæltet, men holdt den med den ene hånd så det ikke kunne ses. Det må være røvere, tænkte han, men jeg har aldrig hørt en så lydløs røver. En kunai fløj mod hans ryg, manaki sprang til siden og undgik den, den ramte et træ og eksploderede, noget bevægede sig i skoven, to ninjaer med kousekis pandebånd sprang frem fra skoven, en på hver side af manaki, den ene var bevæbnet med en lang katana og den anden havde shurikens i begge hænder.
Manaki smed en røgbombe ned lige foran sig, han bevægede hænderne i finger segl og råbte “weapon summoning!” hans dukke raistlin kom frem med en “puf”, manaki trak sin vifte af ryggen med den anden hånd og blokerede de shurikens han var sikker på blev kastet mod ham gennem røgen, de ramte ganske rigtigt viftens kant og prellede af. Manaki tog sin vifte og blæste røgen væk så han igen kunne se, de to ninjaer havde byttet plads og stod nu begge og lavede håndtegn.
Manaki tænkte ikke over deres pandebånd, men kastede senbons med bomber mod dem, bomberne sprang, de lå forbrændte på jorden. Manaki tog sin ambu maske af, han så den døendes øjne åbne sig i overraskelse, den døende ninja sagde noget, men det var for lavt til at manaki kunne høre det. Manaki begravede ikke ligene, det var der ikke tid til, han fremkaldte sit kampudstyr og løb så hurtigt han kunne mod byen, disse to, og dem han havde dræbt efter missionens anvisninger havde opført sig meget mærkeligt.
Manaki stormede gennem den stille by, han løb hurtigt og lydløst over tagende og sprang fra hus til hus. Imens han løb tænkte han over hvad han nu kunne se virkede forkert **hvordan kan det være at vi i kouseki aldrig ser kagen.. Hvordan kan det være at vi altid lader fremmede ninjaer slutte sig til byen.. Hvordan kan det være at vi ikke har mange missioner, men der er altid kø ved kontoret.. High, high er den vi aldrig ser, high er den der bestemmer om ninjaerne er ok, high er den der acceptere missioner til byen, og high vil svare på mine spørgsmål.
Manaki var nu på taget af higes hus, han tog igen sin ambu maske på og kravlede ind af kagens vindue. Han undersøgte boligen, der var intet til at starte med, men så fandt han en lem i gulvet, den førte dybt ned i jorden, her mødte der manaki et syn han ikke havde troet han nogensinde skulle se, millioner af forskellige dokumenter var gemt her, jutsuer, oplysninger, værdipapirer. På et lille skrivebord lige ved trappen lå et segl, og et ny lukket brev. Manaki åbnede brevet og læste “jeg vil have mere at vide nu, mine egne er begyndt at stille spørgsmål, jeg vil skaffe mig af med dem, men jeg vil have resten af jutsuen nu, det kan ikke vendte. High Kousekis Kage.”
Manaki trak vejret tungt, her var noget, han kiggede i skufferne og ganske rigtigt, her var flere breve, han læste dem og et mønster formede sig.
Kouseki var ikke en ægte ninja by, den var et skjulested for super kriminelle forbrydere, high solgte ud af byens udstyr, jutsuer, beskyttelse og træning for selv at blive stærkere. Manaki blev vred, meget vred..
Han tog brevene og begyndte at gå op af trappen, da en stemme nede fra biblioteket stoppede ham, “nå, så du slap væk fra dem alle” stemmen lød overrasket lige indtil high opdagede sin fejl. Manaki så på ham med afsky, high fortsatte, manaki vidste alligevel alt nu. “både du og din familie vil dø, hvis du siger noget vil dine venner og deres familier også dø. Du ved du ikke kan besejre mig.” manaki nikkede, han kunne ikke besejre high, ingen i byen kunne, kun en havde en chance og han var væk for længe siden.
High talte videre “jeg er ikke dum nok til at lade dig blive i byen, jeg ville have dig dræbt, jeg vidste at du ville stikke næsen i mine ting. Gå nu, og lad brevene, dit kouseki pandebånd, din chunin vest og din ambu maske blive her, vi henter dig kl. 12 i morgen, hvis du ikke er der eller du ikke tilstår forræderi vil vi dræbe din familie i stedet.
Manaki havde kun et at gøre, high var måske stærk, men han ønskede ikke at kæmpe. Manaki tænke *hvis jeg skal henrettes for forræderi vil jeg i det mindste være skyldig, han vækkede alle ninjaer i byen den nat, fortalte dem historien, ikke andet, han bad dem ikke følge ham, men mange ville alligevel gøre det, de stolede på ham.
Den følgende morgen vågnede high til råb, han så ud af sit vindue og så det halve kouseki på byens tage, der var kamp, dem der var for high og dem der var for manaki. Kampen brød ud da de kom for at hente manaki og nu var kampen over hele kouseki. Manaki var ingen steder at se, men high havde ikke brug for ham nu, han måtte hente sine allierede, high sprang ned på gade og dræbte sig vej til byens højeste tårn, her tog han den jutsu han havde lavet til dette i brug. Den oplyste alt i et violet lys der kunne ses helt til bjergende langt ude i horisonten, imens high havde travlt var manaki i hans kælder hvor han tog alt der kunne bruges, hans nærmeste familie og venner var her og hjalp ham, lige nu stod de til at vinde kampen, men de måtte væk før higes allierede forbrydere kom ham til hjælp.
Manaki tog alle de scrolls og dokumenter han kunne og flygtede, de var nok til at bære alt værdifuldt i byen, men de gik efter ting som lære bøger og andet der ar svært at få.
Manaki løb ud af byen hovedport og alle de andre fulgte med ham, de havde alt de kunne slæbe, byens forsvarere forfulgte dem ikke, de vidste ikke hvem der holdt med hvem så alle sårede på begge sider blev forplejet af byen, når de sårede senere var raske ville de følge efter.
Manaki og hans følge begav sig nu ud på en års lang rejse for at finde et nyt hjem, efter 11 måneder fandt de det, en udslukt vulkan, i midten af vulkanens krater var der en sø, denne så blev varmet af vulkanens efter varme og omkring søen voksede tæt skov, der var ingen sne i krateret om sommeren, men om vinteren kom sneen dalende ned i byens gader. Krateret var stort og beskyttet af den gamle krater væg, manaki fandt dette sted da han så en sommerfugl ligge død ved vulkanens fod, den var død af kulde, men den måtte være kommet et sted fra, han fandt så den lille varme oase i midten af krateret og her grundlagde han Joukai. Vulkanen er omgivet af skov og i nærheden ligger en lille jæger landsby. Hvor der er et årligt marked og hvor joukai for mindre missioner fra.
Mange af dem der flygtede fra kouseki har slået sig ned i byen. Det er nu 3 år efter at byen er skabt og der er kommet mange ninjaer og normale by boere til i mellemtiden.
Manaki benyttede de mange scrolls fra highs kælder til at lære sine ninjaer en masse nye teknikker der hidtil kun har været i hænderne på mordere og andre forbrydere.