Joukai
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Joukai


 
ForumforsideForumforside  PortalPortal  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Tanker for dette forum

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
Manaki
Amatsukage
Manaki


Antal indlæg : 623
Age : 32
Registration date : 11/07/08

Tanker for dette forum Empty
IndlægEmne: Tanker for dette forum   Tanker for dette forum EmptyFre Aug 16, 2013 12:31 am

Skriv! En ide er en ide, og i denne fase er der ingen der er dårlige!

Har du ideer til et nyt emne, så lav det og lad os snakke Razz
Tilbage til toppen Go down
http://joukai.heavenforum.com
Isei
Jounin
Isei


Antal indlæg : 331
Registration date : 14/07/08

Tanker for dette forum Empty
IndlægEmne: Sv: Tanker for dette forum   Tanker for dette forum EmptyLør Aug 17, 2013 3:02 am

Jeg har gjort mig mange tanker omkring hvordan man kan gøre selve historien mere intens, i forhold til character build. Det som er aller sjovest ved RPG, efter min mening, er når der sker en udvikling med ens karakter, som man måske ikke lige havde regnet med, eller at den individuelles historie har en virkning på de handlinger der sker.

Dertil har jeg nogle ting, som man måske kunne gøre for at forøge dette aspekt


Først og fremmest tænker jeg, at selve prestart perioden for nye brugere og character build kunne være mere interessant, i forhold til at få spillere involveret på et personligt level i historie og baggrund. Man kunne måske lave et fora, hvor man for eksempel spørger, om der er nogen der vil joine ens klan, være ens søster, være en del af fortiden eller sådan noget.

Personligt tror jeg det kunne skabe noget godt spil med personer på tværs Smile(så længe man ikke plotter for meget videre)

Man kunne også inde selve i fortællingen arbejde med at videreføre flere oplysninger til Mods eller admin, så man kan få den personlige historie indblandet i de begivenheder som foregår, hvis man har noget relevant. Derved kommer der også mere liv i den enkeltes historie, og den ligger ikke kun i fortiden, men bliver en del af fremtiden, og det giver samtidig en resursebank til admin og mods, hvor de har nogle oplysninger eller begivenheder de kan sætte sammen, og derfor ikke skal finde på det hele.

Samtidig skulle der nok også være en større given storyline i historien, en form for setting og kampagne eller sådan noget?

En anden tanke som jeg har overvejet, er en forøgning i forhold til brugen af NPC'er. Det laver nogle spændende opbrud, og det giver også mulighed for mere personlige læretimer, hvor de enkelte brugere af højere rang vi har, er de eneste som kan trænes med.
Tilbage til toppen Go down
Manaki
Amatsukage
Manaki


Antal indlæg : 623
Age : 32
Registration date : 11/07/08

Tanker for dette forum Empty
IndlægEmne: Sv: Tanker for dette forum   Tanker for dette forum EmptyLør Aug 24, 2013 12:25 am

Jeg kan erklærer mig enig i stort set alt du siger her.
Dertil kunne det være interessant, at når historien skrives lader vi nogle personer være blanke.. For eksempel:

Den største klan i begyndelsen var "???", ledet af Hagami. Da byen sultede og var nær udryddelse var de de første som ofrede sig selv ved at brage stormene og hente mad langt hjemmefra. De er ikke længere den største klan, mange døde under kampen for a transporterer mad. De er dog set på med stor respekt og har en særlig status i byen.

En bruger kunne så fylde ??? ud med sin klan og tage den plads i historien.

Dette er naturligvis kun et eksempel.
Tilbage til toppen Go down
http://joukai.heavenforum.com
Naita
Indbygger
Naita


Antal indlæg : 251
Registration date : 02/11/08

Tanker for dette forum Empty
IndlægEmne: Sv: Tanker for dette forum   Tanker for dette forum EmptyLør Aug 24, 2013 3:11 am

Fede ideer! Smile Omkring selve historiedelen, vil jeg mene at det kunne være fedt hvis der ikke var alt for faste rammer. Altså når vi alligevel starter fra bunden, ville det være nærliggende at nøjes med et enkelt udgangspunkt, og derefter lader spillet, i sig selv, bygge videre på den, så hvordan historien skal forløbe, afgøres af det spil det der spilles af spillerne. På den måde er man selv med til at bestemme, hvordan fremtiden skal se ud, og jeg tror, at historien kunne blive mere dynamisk, hvis man ikke har en fastlagt ide, om hvor den skal føre hen Smile
Tilbage til toppen Go down
Isei
Jounin
Isei


Antal indlæg : 331
Registration date : 14/07/08

Tanker for dette forum Empty
IndlægEmne: Sv: Tanker for dette forum   Tanker for dette forum EmptyFre Sep 13, 2013 1:54 am

Jeg er fuldstændig enig med, at historien ikke skal være for fastlagt. Og i forhold til at lave huller i historien som folk kan vælge at udfylde, kan dette selvfølgelig også ske på personligt plan, i forhold til den karakter man laver Smile

En anden tanke er at fuldstændig fjerne academy trinnet, og gøre så brugere simpelthen starter som genins. Jeg ved ikke hvad i syntes, men efter min mening er det lidt det døde punkt, hvor man ikke kan lave noget og bare må vente på en eksamen.
Tilbage til toppen Go down
Manaki
Amatsukage
Manaki


Antal indlæg : 623
Age : 32
Registration date : 11/07/08

Tanker for dette forum Empty
IndlægEmne: Sv: Tanker for dette forum   Tanker for dette forum EmptyLør Sep 28, 2013 11:32 pm

Jeg er enig i at vi burde fjerne akademiet som et trin, det er kun noget man venter på at komme fra når man spiller alligevel, og det virker lidt som en svag start på spil oplevelsen.

I forhold til historien, hvor vigtige ville i syntes at spillernes karakterer burde være.. Snakker vi om at man spiller naruto, sasuke, eller er det mere som at spille lee og tamari? Er spillerne helt og håbløst fanget i et eller andet, eller skal man selv vælge hvad man vil involverer sig i?

Jeg vil råde det sidste, for hvad nu hvis vores vigtige personer forsvinder.. Derfor er det en bedre ide at lade folk spille sig til en vigtig rolle.
Tilbage til toppen Go down
http://joukai.heavenforum.com
Chriss
Special Jounin
Chriss


Antal indlæg : 237
Age : 32
Registration date : 16/02/10

Tanker for dette forum Empty
IndlægEmne: Sv: Tanker for dette forum   Tanker for dette forum EmptyTirs Mar 03, 2015 2:22 am

Hej allesammen!

Er der mon nogle der vil svare, hvis jeg nu lægger et indlæg ind? Razz
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Tanker for dette forum Empty
IndlægEmne: Sv: Tanker for dette forum   Tanker for dette forum Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Tanker for dette forum
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Joukai :: Genstart!-
Gå til: